Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Avisartikel › Formidling
Kvalitet i undervisningen på de videregående uddannelser er virkelig kommet på dagsordenen efter Rigsrevisionens bedømmelse af universiteternes stigende brug af korttidsansatte medarbejdere. Nu skal der flere timer på programmet, og der skal stilles garanti for forskningsbaseret undervisning. Det kan vise sig vanskeligt at gennemskue, hvordan forskningsbaseret undervisning reelt defineres på de forskellige universiteter, men lad det ligge for nu. I den aktuelle debat defineres forskningsbaseret undervisning tilsyneladende som studerendes kontakt med ’rigtige’ fastansatte forskere snarere end eksterne lektorer, undervisningsassistenter og det, der er værre. I respons på rapporten meldte flere universiteter straks ud, at der snart bliver afsat midler til flere faste stillinger.
Mens vi venter på Godot, kan vi passende tænke lidt over, hvordan undervisning blev universitets forsømte barn.
Mens vi venter på Godot, kan vi passende tænke lidt over, hvordan undervisning blev universitets forsømte barn.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dagbladet Information |
ISSN | 1602-2572 |
Status | Udgivet - 2012 |
ID: 146251734