Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Standard

Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information. / Gorm Hansen, Birgitte.

I: Dagbladet Information, 2012.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Harvard

Gorm Hansen, B 2012, 'Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information', Dagbladet Information.

APA

Gorm Hansen, B. (2012). Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information. Dagbladet Information.

Vancouver

Gorm Hansen B. Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information. Dagbladet Information. 2012.

Author

Gorm Hansen, Birgitte. / Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information. I: Dagbladet Information. 2012.

Bibtex

@article{b9846811305a45fd8c734c7740e81269,
title = "Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information",
abstract = "Kvalitet i undervisningen p{\aa} de videreg{\aa}ende uddannelser er virkelig kommet p{\aa} dagsordenen efter Rigsrevisionens bed{\o}mmelse af universiteternes stigende brug af korttidsansatte medarbejdere. Nu skal der flere timer p{\aa} programmet, og der skal stilles garanti for forskningsbaseret undervisning. Det kan vise sig vanskeligt at gennemskue, hvordan forskningsbaseret undervisning reelt defineres p{\aa} de forskellige universiteter, men lad det ligge for nu. I den aktuelle debat defineres forskningsbaseret undervisning tilsyneladende som studerendes kontakt med {\textquoteright}rigtige{\textquoteright} fastansatte forskere snarere end eksterne lektorer, undervisningsassistenter og det, der er v{\ae}rre. I respons p{\aa} rapporten meldte flere universiteter straks ud, at der snart bliver afsat midler til flere faste stillinger.Mens vi venter p{\aa} Godot, kan vi passende t{\ae}nke lidt over, hvordan undervisning blev universitets fors{\o}mte barn. ",
author = "{Gorm Hansen}, Birgitte",
year = "2012",
language = "Dansk",
journal = "Information",
issn = "1602-2572",
publisher = "Dagbladet Information",

}

RIS

TY - INPR

T1 - Forskerbanens blindgyde, Dagbladet Information

AU - Gorm Hansen, Birgitte

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Kvalitet i undervisningen på de videregående uddannelser er virkelig kommet på dagsordenen efter Rigsrevisionens bedømmelse af universiteternes stigende brug af korttidsansatte medarbejdere. Nu skal der flere timer på programmet, og der skal stilles garanti for forskningsbaseret undervisning. Det kan vise sig vanskeligt at gennemskue, hvordan forskningsbaseret undervisning reelt defineres på de forskellige universiteter, men lad det ligge for nu. I den aktuelle debat defineres forskningsbaseret undervisning tilsyneladende som studerendes kontakt med ’rigtige’ fastansatte forskere snarere end eksterne lektorer, undervisningsassistenter og det, der er værre. I respons på rapporten meldte flere universiteter straks ud, at der snart bliver afsat midler til flere faste stillinger.Mens vi venter på Godot, kan vi passende tænke lidt over, hvordan undervisning blev universitets forsømte barn.

AB - Kvalitet i undervisningen på de videregående uddannelser er virkelig kommet på dagsordenen efter Rigsrevisionens bedømmelse af universiteternes stigende brug af korttidsansatte medarbejdere. Nu skal der flere timer på programmet, og der skal stilles garanti for forskningsbaseret undervisning. Det kan vise sig vanskeligt at gennemskue, hvordan forskningsbaseret undervisning reelt defineres på de forskellige universiteter, men lad det ligge for nu. I den aktuelle debat defineres forskningsbaseret undervisning tilsyneladende som studerendes kontakt med ’rigtige’ fastansatte forskere snarere end eksterne lektorer, undervisningsassistenter og det, der er værre. I respons på rapporten meldte flere universiteter straks ud, at der snart bliver afsat midler til flere faste stillinger.Mens vi venter på Godot, kan vi passende tænke lidt over, hvordan undervisning blev universitets forsømte barn.

UR - http://www.information.dk/316724

M3 - Bidrag til avis - Avisartikel

JO - Information

JF - Information

SN - 1602-2572

ER -

ID: 146251734