”En organiseret fleksibilitet”: Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

”En organiseret fleksibilitet” : Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune. / Bøgeskov, Benjamin Miguel Olivares; Hillersdal, Line; Segoli, Gry.

Københavns Professionshøjskole, 2022. 49 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

Bøgeskov, BMO, Hillersdal, L & Segoli, G 2022, ”En organiseret fleksibilitet”: Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune. Københavns Professionshøjskole.

APA

Bøgeskov, B. M. O., Hillersdal, L., & Segoli, G. (2022). ”En organiseret fleksibilitet”: Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune. Københavns Professionshøjskole.

Vancouver

Bøgeskov BMO, Hillersdal L, Segoli G. ”En organiseret fleksibilitet”: Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune. Københavns Professionshøjskole, 2022. 49 s.

Author

Bøgeskov, Benjamin Miguel Olivares ; Hillersdal, Line ; Segoli, Gry. / ”En organiseret fleksibilitet” : Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune. Københavns Professionshøjskole, 2022. 49 s.

Bibtex

@book{960480c3d452427f8e4c25de58198d5d,
title = "”En organiseret fleksibilitet”: Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune",
abstract = "Fra oktober 2021 til april 2022 gennemf{\o}rte Rudersdal Kommune i samarbejde med K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole et pilotprojekt med udvikling og afpr{\o}vning af et skr{\ae}ddersyet og innovativt kompetenceudviklingsforl{\o}b. Denne proces er et led i en udviklingsstrategi udarbejdet af Rudersdal Kommune i f{\ae}llesskab med K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole. Planen er, at alle 450 medarbejdere i hjemmepleje og hjemmesygepleje ved udgangen af 2023 har deltaget i dette kompetenceudviklingsforl{\o}b kombineret med organisations{\ae}ndringer, der implementeres sidel{\o}bende. Denne proces skal fremme en struktur, der underst{\o}tter dynamiske tv{\ae}rprofessionelle teams, som sikrer, at de fagprofessionelle forst{\aa}r og tager afs{\ae}t i borgernes {\o}nsker og behov, n{\aa}r de tilrettel{\ae}gger pleje og omsorg. Borgerens aktive udtryk for {\o}nsker og behov anses som midler til at levere en mere tilfredsstillende, omsorgsfuld og n{\ae}rv{\ae}rende hjemmepleje og hjemmesygepleje. Hensigten med denne rapport er at dele erfaringer og inspirere de kommuner, der i {\o}jeblikket er p{\aa} udkig efter innovative og b{\ae}redygtige l{\o}sninger inden for hjemmepleje og hjemmesygepleje. Eftersom vi har kunne dokumentere mange positive erfaringer i l{\o}bet af dette pilotprojekt, finder vi det oplagt at dele resultaterne p{\aa} trods af mulige begr{\ae}nsninger i forhold til resultaternes generelle overf{\o}rbarhed. ",
author = "B{\o}geskov, {Benjamin Miguel Olivares} and Line Hillersdal and Gry Segoli",
year = "2022",
month = oct,
language = "Dansk",
publisher = "K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - ”En organiseret fleksibilitet”

T2 - Erfaringer fra kompetenceudvikling for pilotprojektet om implementering af dynamiske teams i Rudersdal kommune

AU - Bøgeskov, Benjamin Miguel Olivares

AU - Hillersdal, Line

AU - Segoli, Gry

PY - 2022/10

Y1 - 2022/10

N2 - Fra oktober 2021 til april 2022 gennemførte Rudersdal Kommune i samarbejde med Københavns Professionshøjskole et pilotprojekt med udvikling og afprøvning af et skræddersyet og innovativt kompetenceudviklingsforløb. Denne proces er et led i en udviklingsstrategi udarbejdet af Rudersdal Kommune i fællesskab med Københavns Professionshøjskole. Planen er, at alle 450 medarbejdere i hjemmepleje og hjemmesygepleje ved udgangen af 2023 har deltaget i dette kompetenceudviklingsforløb kombineret med organisationsændringer, der implementeres sideløbende. Denne proces skal fremme en struktur, der understøtter dynamiske tværprofessionelle teams, som sikrer, at de fagprofessionelle forstår og tager afsæt i borgernes ønsker og behov, når de tilrettelægger pleje og omsorg. Borgerens aktive udtryk for ønsker og behov anses som midler til at levere en mere tilfredsstillende, omsorgsfuld og nærværende hjemmepleje og hjemmesygepleje. Hensigten med denne rapport er at dele erfaringer og inspirere de kommuner, der i øjeblikket er på udkig efter innovative og bæredygtige løsninger inden for hjemmepleje og hjemmesygepleje. Eftersom vi har kunne dokumentere mange positive erfaringer i løbet af dette pilotprojekt, finder vi det oplagt at dele resultaterne på trods af mulige begrænsninger i forhold til resultaternes generelle overførbarhed.

AB - Fra oktober 2021 til april 2022 gennemførte Rudersdal Kommune i samarbejde med Københavns Professionshøjskole et pilotprojekt med udvikling og afprøvning af et skræddersyet og innovativt kompetenceudviklingsforløb. Denne proces er et led i en udviklingsstrategi udarbejdet af Rudersdal Kommune i fællesskab med Københavns Professionshøjskole. Planen er, at alle 450 medarbejdere i hjemmepleje og hjemmesygepleje ved udgangen af 2023 har deltaget i dette kompetenceudviklingsforløb kombineret med organisationsændringer, der implementeres sideløbende. Denne proces skal fremme en struktur, der understøtter dynamiske tværprofessionelle teams, som sikrer, at de fagprofessionelle forstår og tager afsæt i borgernes ønsker og behov, når de tilrettelægger pleje og omsorg. Borgerens aktive udtryk for ønsker og behov anses som midler til at levere en mere tilfredsstillende, omsorgsfuld og nærværende hjemmepleje og hjemmesygepleje. Hensigten med denne rapport er at dele erfaringer og inspirere de kommuner, der i øjeblikket er på udkig efter innovative og bæredygtige løsninger inden for hjemmepleje og hjemmesygepleje. Eftersom vi har kunne dokumentere mange positive erfaringer i løbet af dette pilotprojekt, finder vi det oplagt at dele resultaterne på trods af mulige begrænsninger i forhold til resultaternes generelle overførbarhed.

UR - https://ucviden.kp.dk/portal/en/publications/b820f5c4-191a-43c6-b5d4-074e8f8cd5ab

M3 - Rapport

BT - ”En organiseret fleksibilitet”

PB - Københavns Professionshøjskole

ER -

ID: 336366380