At Lede Efter Læring: Ledelse og organiseringer i den reformerede skole

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

Standard

At Lede Efter Læring : Ledelse og organiseringer i den reformerede skole. / Vaaben, Nana Katrine (Redaktør); Bjerg, Helle (Redaktør).

Samfundslitteratur, 2015. 399 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

Harvard

Vaaben, NK & Bjerg, H (red) 2015, At Lede Efter Læring: Ledelse og organiseringer i den reformerede skole. Samfundslitteratur.

APA

Vaaben, N. K., & Bjerg, H. (red.) (2015). At Lede Efter Læring: Ledelse og organiseringer i den reformerede skole. Samfundslitteratur.

Vancouver

Vaaben NK, (ed.), Bjerg H, (ed.). At Lede Efter Læring: Ledelse og organiseringer i den reformerede skole. Samfundslitteratur, 2015. 399 s.

Author

Vaaben, Nana Katrine (Redaktør) ; Bjerg, Helle (Redaktør). / At Lede Efter Læring : Ledelse og organiseringer i den reformerede skole. Samfundslitteratur, 2015. 399 s.

Bibtex

@book{beaf9bcf9c0142b39fb9f7dc387513c6,
title = "At Lede Efter L{\ae}ring: Ledelse og organiseringer i den reformerede skole",
abstract = "Denne bog handler om skolen. Den handler specielt om de forestillinger, forventninger og forh{\aa}bninger, der rettes mod skolen, og om, hvad de i praksis betyder for de mennesker, der til daglig f{\ae}rdes i og omkring skolen. Skolen pr{\ae}ges ligesom resten af den offentlige sektor af en dagsorden, som domineres af sp{\o}rgsm{\aa}let om, hvordan man kan f{\aa} r{\aa}d til det hele. I skolen kommer dette til udtryk ved, at der er kommet stort politisk fokus p{\aa}, at skolen skal producere mere l{\ae}ring for pengene. Igennem indledningen til antologien {"}at lede efter l{\ae}ring{"} s{\ae}tter vi fokus p{\aa}, hvordan skolen er en ideologisk slagmark, hvor forskellige forandringsambitioner tager livtag med hinanden. Ved at relatere til Harry Potter 5 (som handler om en skolereform), Max Weber og andre interessante v{\ae}rker og forfattere, sl{\aa}r vi til lyd for at skolen m{\aa} gen-politiseres. Det nytter ikke at {\'e}n ideologisk dagsorden tager patent p{\aa} sandheden om skolen ved at referere til evidens og n{\o}dvendighed, mens andre perspektiver p{\aa} skolen henvises til at v{\ae}re partiske indslag i en politisk debat. Indledningen introducerer ogs{\aa} de fire dele af antologien som er den synlige skole, den fort{\ae}ttede skole, den forslugne skolen og den formidable skole. ",
editor = "Vaaben, {Nana Katrine} and Helle Bjerg",
year = "2015",
month = oct,
day = "1",
language = "Dansk",
isbn = "9788759322222",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - At Lede Efter Læring

T2 - Ledelse og organiseringer i den reformerede skole

A2 - Vaaben, Nana Katrine

A2 - Bjerg, Helle

PY - 2015/10/1

Y1 - 2015/10/1

N2 - Denne bog handler om skolen. Den handler specielt om de forestillinger, forventninger og forhåbninger, der rettes mod skolen, og om, hvad de i praksis betyder for de mennesker, der til daglig færdes i og omkring skolen. Skolen præges ligesom resten af den offentlige sektor af en dagsorden, som domineres af spørgsmålet om, hvordan man kan få råd til det hele. I skolen kommer dette til udtryk ved, at der er kommet stort politisk fokus på, at skolen skal producere mere læring for pengene. Igennem indledningen til antologien "at lede efter læring" sætter vi fokus på, hvordan skolen er en ideologisk slagmark, hvor forskellige forandringsambitioner tager livtag med hinanden. Ved at relatere til Harry Potter 5 (som handler om en skolereform), Max Weber og andre interessante værker og forfattere, slår vi til lyd for at skolen må gen-politiseres. Det nytter ikke at én ideologisk dagsorden tager patent på sandheden om skolen ved at referere til evidens og nødvendighed, mens andre perspektiver på skolen henvises til at være partiske indslag i en politisk debat. Indledningen introducerer også de fire dele af antologien som er den synlige skole, den fortættede skole, den forslugne skolen og den formidable skole.

AB - Denne bog handler om skolen. Den handler specielt om de forestillinger, forventninger og forhåbninger, der rettes mod skolen, og om, hvad de i praksis betyder for de mennesker, der til daglig færdes i og omkring skolen. Skolen præges ligesom resten af den offentlige sektor af en dagsorden, som domineres af spørgsmålet om, hvordan man kan få råd til det hele. I skolen kommer dette til udtryk ved, at der er kommet stort politisk fokus på, at skolen skal producere mere læring for pengene. Igennem indledningen til antologien "at lede efter læring" sætter vi fokus på, hvordan skolen er en ideologisk slagmark, hvor forskellige forandringsambitioner tager livtag med hinanden. Ved at relatere til Harry Potter 5 (som handler om en skolereform), Max Weber og andre interessante værker og forfattere, slår vi til lyd for at skolen må gen-politiseres. Det nytter ikke at én ideologisk dagsorden tager patent på sandheden om skolen ved at referere til evidens og nødvendighed, mens andre perspektiver på skolen henvises til at være partiske indslag i en politisk debat. Indledningen introducerer også de fire dele af antologien som er den synlige skole, den fortættede skole, den forslugne skolen og den formidable skole.

M3 - Antologi

SN - 9788759322222

BT - At Lede Efter Læring

PB - Samfundslitteratur

ER -

ID: 149107823