9. november 2020

Gåture med fagligt indhold skal kompensere for corona-restriktioner

Corona

Alle studerende ved Institut for Antropologi får nu mulighed for at deltage i ugentlige vandreture med uformelle faglige samtaler som modvægt til corona-restriktionerne.

CSS
KU's City Campus (CSS).

Selv om der stadig foregår undervisning på KU's City Campus, har corona-restriktionerne lagt en kraftig dæmper på studielivet og det sociale samvær. Hovedreglen er, at de studerende kun bør opholde sig på selve universitetet, i det omfang det er nødvendigt.

Men nu skal ugentlige spadsereture i området omkring campus kompensere for det neddroslede studiemiljø. Initiativet har fået overskriften ’Anthro Walks’, og bag det står studienævnet ved Institut for Antropologi. Håbet er, at gåture med fagligt indhold kan skabe nye former for samtale og udveksling af oplevelser de studerende imellem under corona-epidemien.

”Det er vores indtryk, at vi har studerende, som savner andre faglige muligheder og samværsformer end dem, som de aktuelle corona-restriktioner tillader på campus. Mange vil gerne snakke mere sammen uden for klasselokalet eller forelæsningssalen,” siger viceinstitutleder og professor (MSO) Ayo Wahlberg.

Konkret er planen at samle de studerende, som har lyst, i grupper på fem og lade de ugentlige spadsereture på et par timer være et fagligt og socialt supplement til selve undervisningen.

Ayo Wahlberg understreger, at de faglige spadsereture lever op til alle corona-restriktioner. Desuden vil der for dem, som ikke ønsker at møde op fysisk, blive organiseret onlinemøder som alternativ.

Læs mere om initiativet og tilmelding: Anthro Walks